V posledných pár dňoch predstavila aplikácia Instagram nový update, ktorým je jeho vlastná televízia – IGTV.
Tá sa až nápadne podobá na základnú štruktúru a kontent Youtube. Má totiž slúžiť ako akási galéria videí, či fotiek. Pre youtuberov, ktorí využívajú aj túto sociálnu sieť, by to bol rozhodne veľký posun vpred. Videá môžu uploadovať priamo na dnes najvyužívanejšiu a najpopulárnejšiu sociálnu sieť bez toho, aby ste sa museli preklikávať niekoľkými odkazmi či linkami, aby ste sa k požadovanému videu dostali. Znie to až neuveriteľne ľahko a jednoducho, no i táto nová funkcia má niekoľko múch.
1. Vertikálne videá– je nám asi všetkým jasné, že formát videí je rovnaký, ako bežná kamera smartfónu. To znamená, že video musí byť natáčané buď vertikálne, pričom sa na obrazovku zmestí zrejme len tvár jedného človeka, alebo bude video rotované o 90 stupňov. A to prináša celkom dosť práce pri editácii.
2. Neprehľadnosť– v IGTV sa vlastne orientujete len posúvaním. Čiže jednoducho ťaháte prstom, kým nenájdete video, ktoré si chcete pozrieť. Druhá vec je, že chýba funkcia vyhľadávania. Čiže ak aj viete názov videa, nemôžete urýchliť proces hľadania tým, že by ste ho jednoducho napísali do vyhľadávania.
3. Videá zadarmo– rovnako aj pre divákov, ale aj pre tvorcov. Ty nič nezaplatíš, čo je síce fajn, no ani influencer za svoju robotu nedostane zaplatené.
Okrem negatív má však funkcia IGTV samozrejme aj svoje výhody.
1. Koniec reklamám– presne tak. Instagram ti neprikáže pred každým zhliadnutím videa počkať 3 sekundy, aby zarobili aspoň na reklame. Toto zhliadane je úplne ad-free.
2. Krátke videá– videá na IGTV by mali byť primárne krátke. Obsah videa by sa mal teda zhrnúť do nejakých 2-5 minút. Predsalen, pozerať sa na video dlhé ako film a navyše vertikálne, by vás asi veľmi nebavilo.
3. Interakcia– vy ako divák si takmer hneď, behom videa môžete prečítať komentáre, či nejaké napísať. Jednoducho, reakcie sú doslova bleskové.