Elektronické mýto na Slovensku funguje už od januára roku 2010. V čase jeho spustenia ,
pokrýval takmer 2500 kilometrov našich ciest. V roku 2014, to bolo už 17 700 kilometrov.
Rok 2018 sa stal rekordným. Celková suma poplatkov, za využívanie spoplatnených úsekov
ciest, presiahla hranicu dvoch miliárd eur, konkrétne 213 miliónov eur a ešte nejaké tie centy navyše. Len za december toho istého roku, predstavovali poplatky takmer pätnásť miliónov eur. Prevažná väčšina týchto financií, pochádzala od zahraničných vodičov. Išlo najmä o Maďarsko, Poľsko a Českú republiku. Vodiči nákladných vozidiel, s váhou nad dvanásť ton, pritom zaplatili najviac. Bolo to viac ako osemdesiat percent, z celkovej vybranej sumy. Zaujímavé sú aj údaje o počte zaregistrovaných palubných jednotiek. Koncom roka 2018 ich bolo približne 270 000. Až sedemdesiat percent z nich, sa nachádza v zahraničných vozidlách.
Mýto platí na vymedzených úsekoch :
– Ciest druhej a tretej triedy
– Ciest prvej triedy, ktoré sú súbežné s diaľnicami a rýchlostnými cestami
– Ciest prvej triedy, ktoré nie sú súbežné s diaľnicami a rýchlostnými cestami
– Ostatných ciest prvej triedy
– Diaľnic a rýchlostných ciest
Poplatky za mýto, sú rozdielne pre autobusy a nákladné, pričom rozhoduje aj ich váha.
O cene rozhoduje aj emisná trieda. Pre lepšiu predstavu si uvedieme niekoľko príkladov.
Tak napríklad na vymedzených úsekoch rýchlostných ciest a diaľnic:
– Nákladné auto do tri celých päť ton v emisnej triede 0-II – 0,108 eura (bez DPH) za
kilometer
– Nákladné auto do tri celých päť ton v emisnej triede III, IV- 0,098 eura (bez DPH) za
kilometer
– Nákladné auto do tri celých päť ton v emisnej triede V, VI, EEV – 0,085 eura (bez DPH)
za kilometer
Autobusy od tri a pol do dvanástich ton, zaplatia v prvej emisnej kategórií 0,064 eura za
kilometer, v tej poslednej, iba 0,032 eura. Autobusy s vyššou váhou, teda nad dvanásť ton,
zaplatia podľa danej emisnej triedy od 0,064 do 0,116 eura za kilometer.